شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: کارگر سوپرمارکت بعد از شناسایی طعمه‌هایش، به خانواده آنها تلفن می‌زد و با تقلید صدا از آنها درخواست پول می‌کرد.

این مرد کلاهبردار با دادن شماره حساب از خانواده طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد.مدتی قبل مردی به اداره آگاهی تهران رفت و مدعی شد فردی با تقلید صدای دخترش، از وی کلاهبرداری کرده است.مالباخته درباره نحوه سرقت به ماموران گفت: مدتی قبل با من تماس گرفته شد و وقتی به تلفنم جواب دادم، از آن سوی خط صدایی را که شباهت زیادی به صدای دخترم داشت،

شنیدم که می‌گفت احتیاج بسیار فوری به 200 هزار تومان پول دارد، من هم که تصور می‌کردم با دخترم صحبت می‌کنم پول مورد نیاز را به شماره حسابی که داده بود واریز کردم اما زمانی که برای تایید رسیدن پول با دخترم تماس گرفتم متوجه شدم فردی که درخواست پول کرده دخترم نبوده و احتمالا یک کلاهبردار است که تبحر بسیار زیادی در تقلید صدا دارد.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت زن دیگری با طرح شکایتی مشابه مدعی شد فرد ناشناسی از وی کلاهبرداری کرده است. وی در توضیح ماجرا گفت: یکی از دختران من در خارج از کشور زندگی می‌کند. مدتی قبل زنی با من تماس گرفت و مدعی شد از دوستان دخترم است و با بیان اینکه دخترم احتیاج شدیدی به پول دارد از من 200 هزار تومان پول خواست و من هم به سرعت مبلغ درخواستی را به حسابی که او داده بود واریز کردم اما بعد از تماس تلفنی با دخترم متوجه شدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام. با این شکایت‌ها، رسیدگی به این پرونده عجیب در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با استعلام شماره حسابی که شاکی به آن پول واریز کرده بود، توانستند ردی از جوانی 17‌ساله به دست بیاورند. به این ترتیب مرد جوان دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و مدعی شد شماره حساب مورد نظر، متعلق به برادرش است و وی بدون اطلاع برادرش از حساب وی سوءاستفاده کرده است. سرهنگ عبدالله قاسمی - رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا- با اعلام این خبر گفت: متهم کارگر یک سوپرمارکت است و با شناسایی طعمه‌های خود، از زندگی آنها اطلاعاتی به دست آورده و با تقلید صدا و با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است. رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور ادامه داد: تاکنون این کلاهبردار به 8 فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرده است.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به اینکه کلاهبرداری به شیوه تقلید صدا در چند نقطه کشور رخ داده است، از مردم خواست به تلفن‌ها و مراجعاتی که به آنان می‌شود، اطمینان نکنند و از صحت موضوعات اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 122926

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز